Monday, December 31, 2012

Our Wedding Part 2

By five, I was making sure I had everything in place. My inner, my nikah outift is pressed nicely and hung. My room , I made sure it smelt nice. Ayah commented later that he didnt like the color combination but that's the least of my worries. He never liked sombre colors. I had all my documents in place. Forms are all filled. I was resting in my room, when Cuya arrived! 

Yay! My bridesmaid is here!

She came from work and arrived with Ken, her long time boyfriend. Poor Ken, had to wait outside my room for four hours . By the time Kak Anis arrived, it was already 6. Cuya had her shower, I had mine . And we went to see Kak Anis do her magic on my sister. 

Bila ada makeup artist yang sama dengan adik, berebutla siapa nak makeup paling lambat. HOHO. Malam nikah, She did her makeup first. Hari sanding, I went first so fair lah kan. kekeke. Kak Anisla pening pala kejap pergi bilik sana kejap pergi bilik sini. Poning akak kesayangan aku tu. But I can always count on Kak Anis. Dah macam akak sendiri. 

We were in my room, and one by one Cilot, Adlin, Yana, Gia came. and YAYA! woohoo!!! Soulsister is here with the hand bouquets. Kak Anis wasnt done yet when Mama poked her head in my room and asked 

"Kak, kau isi borang JAIS tadi letak mana?"
"Dalam ofis ayahla, tempat Nawal amik. Napa?"
"Ayah kau kemas ofis, hilang"

The first thing that came into my mind was "Ah, korang carik, aku nak kahwin, tak kira"

LOL

Lagi setengah jam, dengar Mama cakap lagi "Takpa, bawak bertenang bawak bertenang" . Tak dapat nak bayangkan masa tu macam mana, dengan guests dekat bawah, dengan Mama ke hulu ke hilir cari borang nikah. HAHA. Ayah ayah. 

Nasib baik jumpa FIFTEEN minutes before 9. KAU GILO? Ayah kemas ofis dia, diorang siap korek 10 plastik sampah, nan ado! Rupenya ada bwah meja dia yang maha besar tu. Kalau tak jumpa, haih tak kawen la eden. 

I had so much fun getting ready. Gia was there, minah tu aku tak taula, gila. HAHA. Belum pernah jumpa lagi, kenal kat twitter ke instagram ke mana tah aku pon tak ingat. Tau tau je masa tengah lepak ngan Cilot and Kak Anis, dia masuk bilik. Aku tanya 

"Siapa ni ?"
"gialA!"

"hAH, MASUK Masuk" (Aizad dengki tekan tekan keyboard, habis besar kecik tulisan aku)

Makeup didnt start until we had our Magrhib prayers. Afiq and Fozan came after Maghrib. I was taking my time and didn't realize that the groom was late! Uh oh habislahhh...Bapak aku dahla jenis punctual. Pantang lambat. 

8.55 pm, Ayah came inside my room. 

"Mana Aizad ni? Janji 8. 45. Tok kadi dah tunggu dah. patotnya kita tunggu Tok kadi". 

Gelabah cari handphone, Adlin called Aizad and passed it over to Ayah 

"Kita appointment pukul berapa ni ? 8.45 kan. dah pukul 9 dah ni "

Dalam hati boleh gelakkan je Aizad. Nak tanya dia kenapa lambat tapi kang pressure plak Mamat tu. So aku menunggu penuh sabar sambil borak ngan Farol and Ken and Cuya and CIlot and Yana dekat luar bilik. Selamba. Haha. 

Konon tak nebes. Bila dah sampai, ayah suruh turun. Masa tu, Kak Anis and Pengapit Ana turun dulu bawak cincin for both groom. Then we went down the stairs, hand in hand. 

I was so emotional then, I was fighting back tears. 

Steady...

(To be continued)

P/s : Aku malas sebenarnya nak update tapi sebab dah tulis separuh, habiskan je lah. 

xoxo
N









5 comments:

paukacang said...

Oi tengah fokus aku baca tiba terganggu tulisan kejap beso kejap kecik,kemain aijad pahmy bergurau! LOL

PussyCat said...

update la plus picta. btw big congrats! ;-)

ain.ya.nun. said...

Alah, baru nak klimaks baca dah kena stop.

Haishh.

cik yaya said...

tolong la kueh koci sedap gila.aku dgn dot tak dulik dah ko nikah ke apa hahahamponn

Test said...

tapai sedap!